Jazeker. Als je momenteel een contract hebt met een variabele prijs, dan geniet je automatisch van de prijsdaling en hoef je dus niks te doen. Heb je een contract met een vaste prijs, dan kan je online je contract aanpassen of contact met ons opnemen zodat we samen met jou de beste optie voor jou kunnen bekijken. Je huidige contract kan je terugvinden op je klantenzone.
De Vlaamse overheid heeft inderdaad beslist de water- en energiefactuur te dragen van alle tijdelijk werklozen en dit gedurende 1 maand, ten gevolge van COVID-19. Opgelet, je dient wel zoals altijd je energiefacturen aan ENGIE te betalen. Je zal ter compensatie van de Vlaamse overheid een bedrag van 202,68 € voor energie en water krijgen. Je hoeft zelf niks te doen om de vergoeding te ontvangen. Het bedrag zal rechtstreeks gestort worden op je rekening.
Lees hier alle details over de maatregel van de Vlaamse Overheid.
Voor Brussel en Wallonië werden nog geen officiële maatregelen aangekondigd. Daarom vragen we je om je facturen te blijven betalen. Ondervind je momenteel problemen om je openstaande facturen te betalen, dan kan je tijdelijk betaaluitstel aanvragen. Je kan enkel betaaluitstel aanvragen als je een factuur ontvangen hebt die nog niet betaald werd.
Ja, de installatie van je boxx zal doorgaan. De gezondheid van onze klanten is onze prioriteit en onze installateurs zijn opgeleid en weten hoe ze de voorzorgsmaatregelen moeten respecteren.