Je browser is verouderd

<p>Download de bijgewerkte versie van je&nbsp;browser.</p>

Klik hier

×

Veelgestelde vragen

Over de aanpassing aan de Contractuele Voorwaarden en de tarieven

Wat verandert er juist aan mijn onderhoudscontract?

arrow-right

Contractuele Voorwaarden:

  • De lijst van type verwarmingssystemen die worden uitgesloten.
  • Bepaalde praktische aspecten zijn bijgewerkt zoals: de mogelijkheid om je contract en je onderhoud zelfstandig online te beheren via je klantenzone, de technische fiche die niet langer gebruikt wordt …
  • Opname van extra verplichtingen aan onze kant om je de beste dienstverlening te kunnen blijven bieden. We verbinden ons er bijvoorbeeld toe om je onderhoudsattesten te registreren op de platformen van VEKA (voor het Vlaams Gewest) en Leefmilieu Brussel (voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest). Zo worden de gewestelijke regels rond het onderhoud van je verwarmingsketel nageleefd en blijft u gespaard van deze administratieve rompslomp.
  • De verplichtingen voor jou als klant zijn aangepast: om een kwaliteitsvol onderhoud te kunnen garanderen, om extra kosten door onvoorziene omstandigheden te vermijden en om de veiligheid van onze techniekers te garanderen. Zo ben je als klant bijvoorbeeld verplicht om de belangrijkste kenmerken van je installatie door te geven aan ENGIE via de pagina ‘Je gegevens van je verwarmingsketel’ op de ENGIE website.
  • De boetes voor het niet naleven van de verplichtingen als klant worden duidelijker beschreven. 
  • De indexering van de ‘bijkomende kosten’. Deze kosten zijn rechtstreeks gelinkt aan de werkuren van de techniekers en evolueren in lijn met de jaarlijkse Belgische indexering. Op deze manier bieden we een aangepast en transparant tarief.

 

Nieuwe prijs bijkomende kosten:
De nieuwe prijzen voor bijkomende kosten zijn: 43,95€ per halfuur voor bijkomende werkuren, 78,76€ per nutteloze verplaatsing of per boete. De administratieve kosten worden niet geïndexeerd. 
(De vermelde prijzen zijn 21% btw incl., het volledige overzicht vind je in je klantenzone bij ‘Prijsfiches’)

 

Nieuwe prijs onderhoud:
Die nieuwe prijzen voor het onderhoud van de verwarmingsketel zijn: 

  • Voor het 2-jaalijks onderhoud van een gasketel: 7,64€ per maand of 183,4€ eenmalig
  • Voor het jaarlijkse onderhoud van een gasketel: 15,28€ per maand of 183,4€ eenmalig
  • Voor het jaarlijkse onderhoud van een mazoutketel: 18,87€ per maand of 226,42€ eenmalig

(De vermelde prijzen zijn exclusief btw, het volledige overzicht vind je in je klantenzone bij ‘Prijsfiches’)


Waarom wijzigen de contractvoorwaarden en prijzen?

arrow-right

Als gevolg van de inflatie en de daarmee gepaarde hogere kosten zijn wij genoodzaakt om de tarieven voor het onderhoud van de verwarmingsketel aan te passen. Daarnaast was een update van onze de Contractuele Voorwaarden noodzakelijk om in lijn te blijven met de industrienormen en om de praktische zaken voor een onderhoud beter te omschrijven.


Moet ik iets zelf iets doen rond deze wijzigingen?

arrow-right
Nee, je hoeft zelf niets te doen.

Vanaf wanneer zijn de aanpassingen aan de Contractuele Voorwaarden en de prijs van toepassing?

arrow-right

Beide aanpassingen gaan in voege bij de start van je nieuwe onderhoudsperiode, dat is ongeveer 2 maanden na het ontvangen van onze communicatie omtrent deze aanpassingen. Je kan de startdatum van je nieuwe onderhoudsperiode ook terugvinden op je klantenzone


Wat is het verschil tussen de oude- en de nieuwe prijs?

arrow-right

Je kan je oude en nieuwe prijzen steeds raadplegen via ‘Prijsfiches’ in je klantenzone.


Wat indien ik niet akkoord ga met deze prijsstijging of de nieuwe voorwaarden? Kan ik deze weigeren?

arrow-right

Ja, maar dit kan enkel door je onderhoudscontract op te zeggen. Je kan dit doen via de pagina ‘je gegevens van je verwarmingsketel’ door te klikken op de optie ‘Annuleer mijn onderhoudscontract’. Dit dient te gebeuren binnen een maand na ontvangst van de kennisgeving. 
Vergeet je a.u.b. niet dat het regelmatig onderhouden van je ketel (jaarlijks voor mazout, tweejaarlijks voor gas) erg belangrijk is. Voor je eigen veiligheid (CO-intoxicatie), voor een goede werking en het efficiënt energieverbruik van je ketel. Bovendien is dit een wettelijke verplichting


Ik wens mijn onderhoud niet meer door ENGIE laten doen aan deze nieuwe prijs.

arrow-right

Dit kan enkel door je onderhoudscontract op te zeggen. Je kan dit doen via de pagina ‘je gegevens van je verwarmingsketel’ door te klikken op de optie ‘Annuleer mijn onderhoudscontract’. Dit dient te gebeuren binnen een maand na ontvangst van de kennisgeving.
Vergeet je a.u.b. niet dat het regelmatig onderhouden van je ketel (jaarlijks voor mazout, tweejaarlijks voor gas) erg belangrijk is. Voor je eigen veiligheid (CO-intoxicatie), voor een goede werking en het efficiënt energieverbruik van je ketel. Bovendien is dit een wettelijke verplichting.


Behoud ik mij huidige promotie?

arrow-right

Indien je actieve promotie geldig was voor de eerste onderhoudsperiode, dan stopt deze bij de start van je nieuwe onderhoudsperiode.     
Had of heeft je een Up-contract, dan blijft je je korting behouden.


Het onderhoud van mijn huidige contractperiode is nog niet uitgevoerd, wat nu?

arrow-right

Maakt je geen zorgen, de nieuwe prijs is pas van toepassing vanaf je volgende onderhoudsperiode. Voor de huidige onderhoudsperiode verandert er niets. We raden je wel aan om je onderhoud zo snel mogelijk in te plannen via ‘je gegevens van je verwarmingsketel' op je klantenzone.