De FOD Economie laat ons weten welke klanten recht hebben op toepassing van het sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas, en voor welke periode. In het merendeel van de gevallen hoef je dus zelf niks te doen.
Deze regeling werd ingevoerd zodat klanten die hun papieren attest ontvangen dit niet langer jaarlijks moeten opsturen naar hun energieleverancier.
Het kan echter zijn dat je gegevens niet kunnen vergeleken worden of dat deze (nog) niet beschikbaar zijn. Indien je dus merkt dat je energie niet wordt gefactureerd aan het sociaal tarief, dan mag je ons alsnog een geldig attest (van één van bovenstaande instanties) bezorgen. Wij passen jouw facturen dan aan.
Je kan dit attest in pdf-formaat opladen via je online klantenzone via de rubriek "Voeg een document toe".
Kan je ons het attest niet online bezorgen, verstuur het dan via de post op volgend adres :
ENGIE – Attesten Sociaal Tarief, Simón Bolívarlaan 36, 1000 Brussel
Het is belangrijk om je klantennummer op het attest te vermelden
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je