Ik heb net zonnepanelen geplaatst en toch zie ik geen injectie in de Smart app. Hoe komt dat?

Heb je een digitale meter?

 

Je bent bij ENGIE nog niet gekend als een klant met zonnepanelen. Concreet wil dit zeggen dat je distributienetbeheerder de registratie van je zonnepanelen nog moet verwerken en deze informatie officieel doorsturen naar ENGIE. Dit verklaart waarom je geen injectie in de Smart App ziet. 

 

Wat toont de Smart App wel meteen? Van zodra we in de informele gegevens die je distributienetbeheerder naar ons stuurt injectiegegevens detecteren, tonen we je injectie in kWh wel al in de app. Aangezien je injectietarief nog niet gekend zal zijn, passen we op deze injectie een tijdelijke gemiddelde injectieprijs toe, om je toch een eerste idee te geven van wat je injectie je oplevert.

 

Van zodra we officiële bevestiging van je distributienetbeheerder ontvangen en dit in ons systeem verwerkt hebben (met terugwerkende kracht), zal je correcte contractuele injectieprijs in de Smart App toegepast worden en zal alle facturatie retroactief gecorrigeerd worden indien nodig. Bijgevolg zal het bedrag in euro voor je injectie aangepast worden. Mocht je dit opmerken, dan is dat de reden.

 

Heb je geen digitale meter?

 

Zonder digitale meter, zijn je afname en injectie NIET apart gemeten want je meter kan terugdraaien. Op een dag of een maand zie je dus ofwel positieve afname (want afname > injectie), ofwel negatieve afname (want injectie > afname). Dus met zonnepanelen en zonder digitale meter, zie je geen injectie in de app. Er is enkel positieve of negatieve afname want je hebt een terugdraaiende meter.

Veelgestelde vragen