Hoe vaak worden de verbruiksgegevens in de app bijgewerkt?

Voer je meterstanden in? 

 

Dan worden de gegevens bijgewerkt telkens keer je een nieuwe meterstand in de app invoert.

 

Heb je een digitale meter en heb je één van de automatische verbruiksgegevens geactiveerd?

 

  1. Maandelijkse verbruiken: indien je distributienetbeheerder die gegevens naar ENGIE automatisch stuurt, zullen je gegevens één keer per maand bijgewerkt worden. Dit gebeurt aan het begin van een nieuwe maand, maar er is geen vaste dag of uur wanneer je nieuwe gegevens beschikbaar zijn.
  2. Dagelijkse update (met toestemming aan Fluvius): voor het ogenblik enkel mogelijk bij de distributienetbeheerder Fluvius, andere distributienetbeheerders bieden het niet aan. ENGIE krijgt één keer per dag de door je digitale meters gemeten verbruiksgegevens van Fluvius. Dit gebeurt niet op een vast tijdstip, is niet gelijktijdig voor elektriciteit en gas, en is volledig bepaald door Fluvius.
    Aangezien het om informatieve verbruiksgegevens gaat, stuurt Fluvius de gegevens van een bepaalde dag met een vertraging van 1 tot 3 dagen. Je gegevens worden dus normaal gezien elke dag bijgewerkt, maar het kan ook tot 3 dagen duren.

    Zie je na 4 dagen nog steeds geen data voor (een) bepaalde dag(en)? Contacteer ons dan via de in-app chat en we kijken na of we het probleem voor je kunnen oplossen.

  3. Dagelijks verbruik (meetregime 3): voor het ogenblik enkel mogelijk in Vlaanderen voor elektriciteit. Aangezien het om officiële verbruiksgegevens gaat, stuurt je distributienetbeheerder de gegevens van een bepaalde dag de dag erna. Je gegevens worden dus elke dag bijgewerkt met de gegevens van de dag ervoor.
  4. Smart Live: je volgt je verbruik live op. Je elektriciteitsgegevens worden elke second in de live-grafiek en elke minuut in de rest van de app bijgewerkt. Voor gas gebeurt dat elke 15 minuten.

Veelgestelde vragen