De Smart app blijft vragen om mijn toestemming te geven, maar die heb ik reeds via Fluvius gegeven. Wat nu?

Als de app toch blijft vragen om je toestemming, betekent dat je toestemming bij Fluvius niet volledig of niet correct aan ENGIE werd gegeven. Dit komt vaak doordat je op de Fluvius-website enkel toegang hebt gegeven tot je gegevens, maar niet expliciet om ze met ENGIE te delen.

 

Wat kan je doen?

 

  1. Ga naar de Smart app > Profiel > Toestemming Fluvius
    • Daar zie je per energie (elektriciteit en/of gas) of je toestemming in orde is.
    • Als je nog iets moet regelen, zie je de melding “Toestemming niet in orde” en een blauwe knop “Toestemming geven”.
  2. Gebruik altijd de knop 'Toestemming geven' in de Smart app
    • Ga niet rechtstreeks naar de Fluvius-website.
    • Via de app worden de juiste instellingen automatisch doorgestuurd.
    • Volg daarna de stappen zoals aangegeven.
  3. Controleer op de Fluvius-website of alles goed staat
    • Ga naar mijn.fluvius.be, meld je aan, klik op Verbruik
    • Klik op de pijltjes naast je EAN-codes en controleer de toestemmingen
    • Voor een correcte toestemming met ENGIE moet je zien:
      • Elektriciteit: 2 toestemmingen → kwartierwaarden én dagwaarden
      • Gas: 2 toestemmingen → uurwaarden én dagwaarden
    • Alles moet gedeeld zijn met ENGIE
    • Zijn er maar 1 van de 2 toestemmingen? → Verwijder die en start opnieuw via de app
    • Zie je oranje bolletjes? Dan moet de contracthouder nog goedkeuren

 

Voor extra uitleg of voorbeeldschermen kan je de link naar het document gebruiken.

Lees meer