Ik zie "Je aanvraag voor verbruikshistoriek is verstuurd naar de houder van het energiecontract". Wat nu?

Deze melding verschijnt wanneer je via de Fluvius klantenzone toestemming probeert te geven om je verbruiksdata in de Smart app te zien, maar jij niet de officiële contracthouder bent voor het adres.
 

Er zijn twee mogelijke situaties:
 

  1. Jij bent de contracthouder
    → Je aanvraag wordt automatisch goedgekeurd.
    → Je kan je verbruiksdata vrijwel meteen in de Smart app bekijken.
  2. Iemand anders is de contracthouder (bijv. je partner, eigenaar, familie of werkgever)
    → Die persoon ontvangt een e-mail of brief van Fluvius om je aanvraag goed te keuren.
    → De aanvraag wordt pas afgerond zodra die persoon zijn/haar goedkeuring geeft.
    → Dit kan enkele dagen duren, zeker als de brief nog per post moet komen of de e-mail nog niet werd opgemerkt.

     

Hoe weet je of je in situatie 2 zit?
Ga naar mijn.fluvius.be/verbruik, open je aanvraag (klik op het pijltje).
Zie je daar oranje bolletjes? Dan moet de contracthouder je aanvraag eerst valideren.

Vraag in dat geval aan de contracthouder (bijv. je partner of eigenaar) om zijn/haar mailbox in de gaten te houden voor een e-mail van Fluvius.
Als Fluvius geen e-mailadres heeft, zal de goedkeuringsaanvraag per brief worden verstuurd.

 

Voor meer uitleg en voorbeeldsituaties kan je de link naar het document gebruiken.

Meer weten