Wanneer betaal ik mijn factuur?
Op je factuur vind je de datum terug op dewelke we je betaling verwachten. We nodigen je uit om je betaling voor die datum uit te voeren.
Indien je voor domiciliering kiest, hoe je nooit aan je betalingen te denken. Wij regelen in dat geval alles voor jou. Klik op deze link om je domiciliëring te activeren.
Heb je juist betaald?
Dan hoef je ons niet onmiddellijk te contacteren. Wij wijzen je betaling automatisch toe aan je klantennummer. Wacht even af en controleer je saldo een vijftal dagen na je betaling in je klantenaccount.
Zelfs indien je zonder gestructureerde mededeling betaalde is het niet nodig ons te contacteren. Indien je je gewoonlijke rekeningnummer gebruikte wijzen we je betaling ook automatisch toe.
Indien je teveel betaalde en je hebt verder geen openstaand saldo, betalen wij het teveel betaalde automatisch terug. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor het geld terug op je rekening staat.
Indien je wilt kun je je abonneren op een sms of e-mail die wij je sturen nadat wij je betaling ontvangen hebben. Abonneer je hierop in je klantenaccount. Je vindt deze optie onder “je contactvoorkeur”.
Ben je te laat met je betaling?
Wanneer de vervaldatum van je factuur is verstreken, ben je te laat met betalen.
We sturen je dan een herinnering. In geval je dan nog niet betaalt, ontvang je nog herinneringen van ons.
We vermijden liever om dit te doen omdat de kosten die hieraan gelinkt zijn door jou te betalen zijn.
Betaal je dan nog niet dan moeten we helaas een procedure voor de stopzetting van je contract opstarten. Hier kunnen ook kosten mee gepaard gaan die we liever – in jouw belang- vermijden.
Communiceer met ons indien je problemen ervaart. Zo kunnen we samen een oplossing zoeken.
Om te vermijden dat je een grote betalingsachterstand oploopt, kunnen we jou via sms verwittigen wanneer je betaaldatum nadert. Abonneer je hierop in je klantenaccount.
Wil je een betaalplan of betalingsuitstel?
Iedereen kan betalingsproblemen tegen komen. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalplan of betalingsuitstel. Klik op deze link om je aanvraag in te dienen.
Wil je je betalingsregime of de betalingsdatum van je factuur aanpassen?
Je kan dit gemakkelijk zelf online regelen. Klik op deze link op wat voor jou van toepassing is.
Wil je het bedrag van je voorschot aanpassen omdat je langdurig afwezig bent?
Of je nu langdurig in het buitenland bent of opgenomen bent in het ziekenhuis, wij proberen je te helpen om je facturatie in alle gemoedsrust te laten verlopen.
Heb je geen toegang tot het klantenaccount en wil je toch een aanpassing voor bijvoorbeeld een familielid? Consulteer onze “Hulp en contact”-pagina.
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je