Je hebt iemand dierbaar verloren en moet als nabestaande een hoop administratie in orde brengen. We maken je stap per stap wegwijs wat er moet gebeuren voor het energiecontract.
Blijf je als partner of nabestaande in het huis of appartement wonen?
Dan hoeft er niets aan het energiecontract te veranderen. Tenzij het op naam van de overledene staat. Laat het dan op jouw naam zetten. Contacteer ons dan via de telefoon of chat.
Je neemt als nabestaande de administratie over, maar er zal voorlopig niemand meer in het huis/appartement wonen?
Het contract kan dan op naam van de overledene blijven staan. Contacteer ons wel via de telefoon of chat om de contactgegevens aan te passen. Zo ontvang jij alle facturen en andere berichten.
Komt er iemand anders in het huis of appartement wonen?
Dan sluiten we het energiecontract van de overledene af en vraagt de nieuwe bewoner een nieuw contract aan. Vul samen met die nieuwe bewoner de meterstanden (wanneer voor die energie geen digitale meter aanwezig is) in op een energieovernamedocument wanneer hij of zij de sleutel krijgt.
Vervolgens geef je de verhuisdatum, meterstanden (niet nodig als het een digitale meter is) en het verzendadres voor de slotfactuur online aan ons door zodat wij de slotfactuur van het contract van de overledene kunnen opmaken. De reeds betaalde tussentijdse bedragen worden uiteraard verrekend. Deze slotfactuur dient nog betaald te worden.
Het overnamedocument hoef je ons niet op te sturen, maar hou je bij als bewijs, mocht er later discussie zijn.
Neemt een notaris of sociale dienst de administratie van de overledene tijdelijk over?
Contacteer ons via de telefoon of chat zodra je weet welke dienst of notaris de administratie overneemt (in afwachting van een verkoop of verhuur).
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je