Als klant moet je het energieovernamedocument zelf invullen en bewaren. Het overnemen van energie en het afsluiten van een contract op jouw naam regel je bij voorkeur online. Je moet het document alleen versturen wanneer wij erom vragen, bijvoorbeeld bij een geschil.
Het energieovernamedocument is vooral nuttig in geval van fouten bij de verwerking van de overdracht van de meetgegevens, bijvoorbeeld als er discussie is over de meterstand of over de verhuisdatum. Het energieovernamedocument vormt dan het enige geldige bewijs van de juiste gegevens.
Wij raden je aan om altijd zo’n document in te vullen om verschillende redenen:
Je moet het originele document bewaren in geval van problemen. En alleen als er een reden tot geschil is, moet je het document naar ons opsturen. Het dient dan als bewijs voor het betreffende onderwerp.
Er zijn twee documenten beschikbaar:
Wat is belangrijk om te noteren op dit document?
Op het energieovernamedocument vul je de meterstanden in voor elektriciteit en gas, ondertekend door de betrokken partijen. (Als er een digitale meter is geïnstalleerd, hoef je deze gegevens niet meer te bezorgen voor de betreffende energie).
Vergeet niet om de leverancier van jouw keuze aan te geven.
Bij een verhuis, vul je een energieovernamedocument in voor het oude en het nieuwe adres dat je zorgvuldig bewaart in geval van een geschil. Om jouw verhuis te regelen en een contract te beëindigen of te activeren, moet je altijd zo snel mogelijk contact op nemen.
Als je ENGIE als leverancier kiest, kan je contact met ons opnemen. Je vindt onze contactgegevens onderaan deze pagina.
Je kan ook direct je aanvragen op onze website beheren:
In Energiedesk
Nog geen account? Registreer je