Informatie over je energiecontract
Heb je vragen over je nieuwe contract? Wens je meer informatie over de diensten en voordelen die je kan genieten? Bekijk hier de meest gestelde vragen!
Over je UP-contract
Waarom stopt mijn UP-contract? Waarom wordt het contract met UP stopgezet?
Het nieuws van de laatste maanden is je wellicht niet ontgaan: door het conflict tussen Rusland en Oekraïne, zijn de energieprijzen enorm gestegen. Meer weten.
Omwille van de huidige (extreme) omstandigheden kunnen we je momenteel geen contract met een vast tarief voorstellen. Een prijs vastleggen op het moment dat de prijzen zo hoog zijn, is niet voordelig voor jou.
Een contract met een variabele prijs volgt de evolutie op de markt. Indien de marktprijzen stijgen, zal je prijs stijgen. Indien de marktprijzen dalen, zal je prijs dalen.
Wil je de prijs per kWh kennen? Bekijk hier alle prijzen die nu van toepassing zijn.
Je kan via de klantenzone zelf het contract kiezen dat beter bij je verwachtingen past.
In het voorstel is groene energie inbegrepen maar je bent niet verplicht te kiezen voor deze optie. Wil je afzien van de optie met groene energie? Laat het ons weten via dit formulier.
Om onaangename verrassingen bij je jaarlijkse afrekening te vermijden, raden we je aan om je voorschot aan te passen via je klantenzone. Meer informatie
Over boxx
Je mag gerust zijn, dit verandert niet: je kan boxx blijven gebruiken, zoals gewoonlijk. Bediening vanop afstand, de historiek van je verbruik in kWh/m³ en euro, opvolging van je waterverbruik indien je een Water kit hebt, opvolging van je zonneproductie indien je een Solar kit hebt ... Je blijft van al je diensten genieten.
Toch zal je enkele veranderingen merken omdat je nieuwe contract waarmee je betaalt voor de diensten van boxx afhankelijk is van de voorwaarden van boxx en niet meer van de voorwaarden van UP: Je nieuwe contract heeft echter andere voorwaarden, dit is wat zal veranderen voor jou zodra je contract met UP afloopt:
• De verlengde waarborg vervalt en boxx is niet meer onder garantie.
• We kunnen geen herstellingen meer uitvoeren aan boxx, ook niet betalend, zodra boxx niet meer onder garantie is.
• Bij een verhuis is het niet mogelijk om boxx te installeren op het nieuwe adres.
• Het is niet mogelijk om een nieuwe Water kit of een nieuwe Solar kit te bestellen.
• Het contract voor de diensten van boxx wordt betalend: 5€/maand of 6,5€/ maand met een Water kit.
Je mag de omzetting en verlenging weigeren, dit doe je heel eenvoudig online via dit formulier. In dat geval zetten we je contract voor diensten van boxx stop zodra het UP-contract afgelopen is.
In dat geval neem je geen contract voor de diensten van boxx en kan je boxx gebruiken als lokale thermostaat (zonder wifiverbinding) om je gas- en elektriciteitsverbruik live te volgen (zonder historiek of inzicht in kost). De volgende diensten van boxx zullen niet meer beschikbaar zijn:
• Bediening (vanop afstand) met de app van boxx
• Opvolging productie zonnepanelen met Solar kit
• Opvolging waterverbruik met Water kit
Omdat je boxx nog als gewone thermostaat kan gebruiken en je eigenaar bent van boxx, moet je het toestel niet terugsturen en komen we je niet halen, geen zorgen.
ENGIE blijft beschikbaar voor jou, daar kan je op rekenen. Je kan ons via de vertrouwde kanalen contacteren indien je een softwareprobleem hebt of met vragen over boxx.
We kunnen je helaas niet meer helpen met een (betalende) herstelling van je boxx indien er een probleem is met de hardware aangezien boxx niet meer onder garantie is na het verstrijken van je UP-contract.
Je hebt een Solar kit nodig om je productie en zelfverbruik op te volgen. Zodra het UP-contract verstrijkt, is het niet meer mogelijk om een Solar kit te bestellen.
• Zonder Solar kit is het niet mogelijk om het elektriciteitsverbruik correct op te volgen vanaf de installatie van zonnepanelen. Omdat boxx zonder Solar kit de productie van de zonnepanelen niet kan meten, is de informatie die boxx verzamelt niet correct.indien je een klassieke meter hebt: omdat je klassieke elektriciteitsmeter je afname en injectie niet apart kan meten.
Indien je je elektriciteitsverbruik niet meer kan opvolgen en je een boxx zonder connectie hebt, kunnen we je een abonnement aanbieden met een verlaagd tarief van 3,5€ per maand. Contacteer ons hiervoor via ons online formulier.
We raden je aan om je boxx niet mee te nemen naar je nieuwe woning. Vanaf 1 oktober 2022 installeren we boxx niet meer. Indien je beslist om je boxx mee te nemen, kunnen we deze niet meer plaatsen.
Hierdoor is de (eventuele) garantie niet langer geldig, omdat deze enkel van toepassing is wanneer de installatie door onze eigen installateurs uitgevoerd werd. Bovendien is het mogelijk dat de huidige samenstelling en/of configuratie van je boxx niet afgestemd is op je nieuwe woning, waardoor boxx niet optimaal kan functioneren.
Je kan geen nieuw contract voor de diensten van boxx op je nieuwe adres nemen, dus heeft het niet veel zin om je huidige boxx mee te nemen.
Over mijn Home Maintenance
Verandert er iets aan mijn onderhoudscontract?
Kan ik mijn onderhoudscontract behouden wanneer ik geen energieklant meer ben bij ENGIE?
Hoe kan ik mijn onderhoudscontract opzeggen?
Je kan het onderhoudscontract op elk moment opzeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van één maand. Bekijk hoe via de Contractuele voorwaarden.
Over Home Repair/Home Assistance
Waarom biedt ENGIE geen hersteldienst meer aan? Biedt ENGIE een alternatief aan voor de hersteldienst?
Deze dienst werd ontwikkeld voor UP en is dus niet meer beschikbaar. We bieden Home Assistance aan, een hersteldienst waarin enkele diensten van Home Repair zijn opgenomen. Bekijk hier het verschil.
Hoe kan ik een offerte voor Home Assistance krijgen?
Op onze website vind je alle informatie over Home Assistance, de verschillende formules en hoeveel het kost.
Wat is het verschil tussen Home repair en Home assistance?
We bieden Home Repair niet meer aan. Bij Home Repair Home was een definitieve herstelling van de schade of defect inbegrepen. Met Home Assistance zorgen we voor een tijdelijke herstelling om verdere schade te beperken totdat de definitieve herstelling kan gebeuren. Kosten tot €400 worden gedekt en er is geen franchise van toepassing.
Net zoals bij Home Repair, kan je bij Home Assistance rekenen op een snelle interventie van één van onze vakmannen die je binnen de 24 uur uit de nood helpt, via hetzelfde telefoonnummer als voordien. Neem een kijkje op onze productpagina of vraag meer info op via het contactformulier.
Ik vind het antwoord op mijn vraag niet,
kan ik bij de klantendienst terecht?