Je herkent het waarschijnlijk wel! Je wordt wakker, springt in de douche en je hebt geen water meer … Een stevige onweersbui is gepasseerd en je hebt een lek in je dak … De elektriciteit begeeft het, je weet niet hoe het komt en al het eten in je diepvries is ontdooid … Of je nu een handige harry bent of niet, onze techniekers zorgen er voor dat je zo snel mogelijk uit de nood bent geholpen.
Wij betalen de factuur rechtstreeks aan de vakman*. Je betaalt geen verplaatsingskosten, noch franchise. Het aantal interventies per jaar is onbeperkt.
* Inter Partner Assistance regelt de betaling. Enkel de bedragen boven 400€ alsook eventuele kosten voor vervangstukken boven 50€ dien je zelf te betalen aan de vakman.
Benieuwd wanneer we je uit de nood komen helpen?
Ontdek hieronder wat onze verschillende assistance pakketten dekken!
Welke formule past bij jou?
De Assistance-producten worden aangeboden door Inter Partner Assistance in samenwerking met Electrabel NV
HEATING ASSISTANCE
Alles voor je verwarming
HOME ASSISTANCE
Alles voor je verwarming en voor je woning
In geval van onderschrijving wordt de overeenkomst gesloten met Inter Partner Assistance NV, Regentlaan 7, 1000 Brussel, 0415.591.055, RPM Brussel, een verzekeringsmaatschappij volgens het Belgisch recht, waarvoor ENGIE Electrabel NV, Simón Bolivarlaan 36, 1000 Brussel, BTW BE 0403.170.701, RPM Brussel, optreedt als verzekeringsagent.
Vorig jaar hielpen we meer dan 5000 gezinnen uit de nood
gezinnen uit de kou geholpen
wc's of lavabo's ontstopt
waterlekken tijdelijk gedicht
gezinnen terug van elektriciteit voorzien
gezinnen een tijdelijk dak boven het hoofd geboden
buitengesloten gezinnen terug binnen gelaten
Bel ons 7/7, ook ’s nachts, in het weekend of op feestdagen. Je krijgt binnen de 24u de eerste hulp van een vakman. In dringende gevallen zelfs binnen de 4u.
Binnen de 4 uur indien nodig
Een dringend geval wil zeggen dat je basiscomfort grondig verstoord is, je woning ontoegankelijk is of er gevaar is voor de bewoners.
Bv.: Je bent je sleutel kwijt en kan niet meer binnen in je huis, je verwarming is in panne gevallen in de winter en je hebt een baby of oudere persoon in je woning, je hebt een lek in je dak of in een leiding dat permanente schade kan veroorzaken aan je woning...Onze vakman komt ter plaatse om schade te vermijden of te beperken, en zorgt voor een voorlopige herstelling. Deze dienst dekt geen definitieve reparatie.
Bekijk al de tussenkomsten in de vergelijkende tabel.
Dringend probleem in je woning?
Je brandverzekering schiet soms te kort
Pech, waterschade, kortsluiting, … een onverwacht noodgeval in huis kan iedereen overkomen. Dan bel je toch even je brandverzekering en krijg je meteen hulp? Jammer genoeg is dat zeker niet altijd het geval …
Wat zijn de verschillende stappen?
Vraag je contract aan
Jij vraagt hier je pechbijstand aan huis aan en je ontvangt een bevestiging via mail.
Je ontvangt je contract
Je pechbijstand wordt geactiveerd
Schadegeval?
Wij houden het simpel: één telefoonnummer voor alle technische problemen!
Bel 078 35 33 34. Wij sturen je binnen de 24u een betrouwbare vakman die de klus klaart. In dringende gevallen zelfs binnen de 4u.
Heb je een vraag?
Misschien staat je antwoord hier al tussen
Wat is een ENGIE contract voor pechbijstand?
Home Assistance is een contract voor pechbijstand en is je eerste hulp voor een probleem in je woning. Heb je een verwarmingspanne, geen warm water, lekkend dak, stroompanne,… Het contract voor pechbijstand biedt je gemoedsrust. Wij staan 24/7 klaar om je te helpen bij plotse problemen.
Je kan meer informatie over de verschillende formules en dekkingen hier terugvinden.
Ik wil een contract voor pechbijstand afsluiten.
Of je nu al klant bent bij ENGIE of niet, je kan heel eenvoudig een contract voor pechbijstand afsluiten voor je woning.
Hieronder vind je de verschillende stappen:
- Vraag je contract aan
Je vraagt hier je contract voor pechbijstand aan en ontvangt een bevestiging per e-mail. - Je ontvangt je contract
Je gegevens worden verwerkt en je ontvangt je contract per e-mail en per post. - Je pechbijstand wordt geactiveerd
Na een wachtperiode van 1 maand is je contract voor pechbijstand actief en kan je een interventie aanvragen. - Afrekening
Als je klant bent bij ENGIE, wordt het maandelijkse bedrag aangerekend op je energiefactuur.
Ben je geen klant bij ENGIE, dan wordt het bedrag jaarlijks gefactureerd. - Een interventie nodig?
Geen vrees! Wij staan 24/7 voor je klaar om je binnen de 24u uit de nood te helpen.
Wat dekt het ENGIE contract voor pechbijstand?
Met het contract pechbijstand van ENGIE, kan je een interventie aanvragen binnen de 24u in de volgende situaties:
- Bij een probleem in je woning (bijvoorbeeld: sanitaire verstopping, lekkend dak, elektriciteitspanne,...)
- Bij onverwacht comfortverlies in je woning (bijvoorbeeld: geen warm water in de badkamer, verwarmingspanne,...)
De werkuren, verplaatsingskost en vervangonderdelen zijn inbegrepen. Als de voorlopige herstelling meer dan 400 euro kost (waarvan 50 euro voor vervangonderdelen), zal de technieker een offerte maken voor de supplementaire kost. Die kan je goedkeuren of weigeren.
Engie komt niet tussen in volgende gevallen:
- De kosten die gemaakt werden door de Klant voor interventies die niet door een Dienstverlener werden uitgevoerd.
- Verplaatsingskost van 60 euro als het gebouw niet toegankelijk was.
- Gevolgen van nalatigheid of opzettelijk wangedrag van de bewoner.
- Kosten veroorzaakt door een gebrek aan onderhoud.
- Kosten ten gevolge van een probleem dat reeds gekend was voor het afsluiten van het contract voor pechbijstand.
- Kosten van decoratieve aard.
- Interventies die de waarde van de installatie overschrijden.
- Interventies die onmogelijk zijn geworden ten gevolge van verbouwingen door de Klant aan het Verzekerde gebouw.
- Gebeurtenissen die verband houden met oorlog, terrorisme, natuurrampen, enz.
- Diensten die onmogelijk zijn in geval van overmacht of overheidsbeslissing.
- De onderbreking van de gas-, elektriciteits- of watervoorziening te wijten aan het distributienet.
- De schade die rechtstreeks of onrechtstreeks wordt veroorzaakt door vervuiling.
- De kosten aan gemeenschappelijke installaties, gemeenschappelijke ruimtes of gemeenschappelijke delen van het gebouw.
- Kosten die niet expliciet voorzien zijn in het contract.
- Indien in een Verzekerd gebouw na een Dringende Tussenkomst onder het Contract geen definitieve herstelling is doorgevoerd, kan ENGIE een tweede Tussenkomst voor dezelfde situatie weigeren.
Meer details over wat er wel en niet wordt gedekt in het contract voor pechbijstand, vind je in de Algemene Voorwaarden.
Wat is de duurtijd van een contract voor pechbijstand?
Ik sluit een contract voor pechbijstand af, is er een wachtperiode om een interventie aan te vragen?
Kan ik mijn contract voor pechbijstand online beheren?
Ja, dat kan via je klantenzone.
Je vindt er de volgende informatie:
- je contractformule
- de startdatum van je contract
- de productfiche (wat is gedekt/ wat is niet gedekt)
Je kan er ook het contract voor pechbijstand stopzetten.
Waarom een contract voor pechbijstand afsluiten als ik reeds een woonverzekering heb?
Een brandverzekering en een contract voor pechbijstand dekken verschillende risico’s en bieden elk unieke voordelen. Een brandverzekering beschermt je woning en inboedel tegen schade door brand, inbraak, water en andere risico’s. Terwijl een contract voor pechbijstand je eerste hulp biedt bij een panne, lekkend dak, deurslot, sanitaire verstopping,... Een brandverzekering dekt achteraf de geleden schade terwijl een bijstandsverzekering je uit de nood helpt op het moment dat het probleem zicht voordoet. Ze vullen elkaar dus perfect aan.
Je kan meer informatie over de verschillende formules en dekkingen hier terugvinden.
é
Welke formule past bij jou?
De Assistance-producten worden aangeboden door Inter Partner Assistance in samenwerking met Electrabel NV
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Alles voor je woning
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Alles voor je woning
Waarschuwing
Elke dekking/verzekering heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen. Hieronder vindt u een illustratieve lijst van de belangrijkste uitsluitingen voor onze verzekeringsproducten:
- de kosten ten gevolge van normale veroudering, slijtage of beschadiging;
- de normaal voorzienbare negatieve gevolgen van een nalatigheid door de bewoner van het Verzekerde gebouw of diens opzettelijke fout;
- de kosten ten gevolge van een duidelijk gebrek aan onderhoud en/of een fout bij het in conformiteit stellen van een centraleverwarmings- of warmwaterinstallatie;
- de kosten van decoratieve aarde;
- de kosten ten gevolge van een probleem dat gekend was vóór het afsluiten van het Contract;
- ...;
Alle informatie kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiches. Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.
De Assistance producten worden gedistribueerd door Electrabel NV, optredend als verbonden verzekeringsagent (ingeschreven bij de FSMA onder nummer 114755A zoals vermeld op de volgende website : www.fsma.be/nl/verzekeringstussenpersoon ) voor Inter Partner Assistance.
Deze producten zijn onderworpen aan het Belgisch recht.
Deze producten hebben een duurtijd van 1 jaar met een mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging. De Klant kan het Contract beëindigen:
a) tenminste twee maanden voor de jaarlijkse vervaldag van het Contract;
b) op ieder moment na het verstrijken van een termijn van 1 jaar na de aanvang van het Contract indien deze een fysiek persoon is en het Contract geen, of niet hoofdzakelijk, betrekking heeft op diens professionele activiteit.
Zie ook de Algemene Voorwaarden, infofiche verzekeringsonderneming en het beleid inzake belangenconflicten.
In geval van een klacht, nodigen wij u uit contact op te nemen met de Klantendienst van ENGIE:
- Per telefoon : 078 35 33 34
- Per post : ENGIE, Simón Bolivarlaan 36, 1000 Brussel
Niet tevreden over de voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel of op www.ombudsman-insurance.be/nl/contact-ombudsman