Ik wil een klacht indienen.

Voor algemene informatie over je facturen, verbruik of ENGIE-contract raden wij je aan je vraag te stellen aan onze virtuele assistent. Deze kan de vragen/antwoorden op onze website voor jou zoeken om je zo goed mogelijk te helpen.
Je vindt ook veel persoonlijke informatie in je klantenzone, waar de belangrijkste informatie over je contracten bij ENGIE wordt weergegeven.

Als je al contact hebt opgenomen met onze klantendienst voor een vraag waarop je geen bevredigend antwoord hebt ontvangen en je een klacht wilt indienen, volgen hier de stappen die je moet volgen zodat ENGIE je vraag zo goed mogelijk kan behandelen:

Eerste niveau - De Klantendienst 
Voor een eerste klacht kan je contact opnemen met de Klantendienst van ENGIE via telefoon, chat of contactformulier (zie hieronder voor de contactgegevens). Onze teams zullen hun best doen om een oplossing voor je probleem te vinden.
 

Tweede niveau – De dienst Klachtenbehandeling en de Federale Ombudsdienst voor Energie
De dienst Klachtenbehandeling van ENGIE
Als er geen oplossing wordt gevonden, kan je contact opnemen met de dienst Klachtenbehandeling van ENGIE. Deze dienst is onafhankelijk van de klantendienst en zal je klacht op een neutrale en vertrouwelijke manier behandelen. De klacht wordt alleen geaccepteerd als je al contact hebt opgenomen met de klantendienst en er geen oplossing is gevonden.
• Email: complaintmanagementteam@engie.com

De Federale Ombudsdienst voor Energie 
Je kan ook de Federale Ombudsdienst voor Energie inschakelen, een autonome federale entiteit met rechtspersoonlijkheid. Deze dienst behandelt geschillen tussen een eindklant en een elektriciteits- of aardgasbedrijf. Klachten zijn alleen ontvankelijk als je al stappen hebt ondernomen bij het betreffende energiebedrijf om een oplossing te vinden. Raadpleeg hun website voor meer informatie en om toegang te krijgen tot het klachtenformulier:
• Website: Ombudsman Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6, 
1000 Brussel 

Tweede niveau – Le Service Régional de Médiation pour l'Énergie (SRME)) in Wallonië.
Op regionaal niveau is het ook mogelijk om een klacht in te dienen na een geschil met je energieleverancier of je distributienetbeheerder. De SRME, opgericht door de Waalse wetgever, is georganiseerd binnen de directie van consumentenservices en juridische diensten van de CWaPE. Deze dienst is onafhankelijk en gratis. Voordat je een klacht indient, moet altijd eerst een minnelijke schikking schriftelijk (per brief of e-mail) worden geprobeerd bij de leverancier en/of de distributienetbeheerder. De klacht- en schadevergoedingsformulieren zijn, in samenwerking met SPW Digital, geïntegreerd in het platform Mijn Ruimte van het Waals Gewest. Ze zijn toegankelijk via de website van de SRME, die directe toegang biedt tot het platform Mijn Ruimte.

Veelgestelde vragen