Ontving je een e-mail waarbij je twijfels hebt of die echt van ENGIE komt?
Laat het ons weten
Hoe herken je een phishing-bericht?
De e-mailberichten worden steeds beter en het wordt dus moeilijker om ze te herkennen.
Wat kan je nakijken?
Is het verzendadres van de e-mail nieuw of vreemd?
Wat moet je zeker niet doen als je twijfelt?
Klikken niet op een link in de e-mail. Ben je niet zeker of de email van ons is, ga naar je klantenzone via de loginpagina. Als wij je informatie vragen, wordt dit via die weg doorgegeven.
Inloggen op online-bank
Meer informatie vind je ook op: Leer valse mails herkennen | SafeOnWeb
Wat kan je nakijken?
Men vraagt om dringend iets te doen. Het gaat om een zogenaamd aanbod dat vervalt of een actie die meteen dient uitgevoerd te worden.
Er wordt gevraagd om gegevens bij te werken of je pincode te bevestigen door op een link te klikken. Deze link is een valse link waarbij je online identiteit overgenomen kan worden en men geld van je kan stelen.
Wij vragen nooit om via sms te antwoorden. Als we je rekeningnummer of andere gegevens nodig hebben, vragen we deze aan te vullen in je beveiligde klantenzone.
Wat moet je zeker niet doen als je twijfelt?
Klik niet op de link in het bericht.
Soms gaan fraudeurs zo ver dat ze je zelfs bellen. Het telefoonnummer waarmee men belt kan vervalst zijn. Geef aan de telefoon nooit gegevens door. Hebben wij gegevens van je nodig, dan vragen wij altijd om die via je beveiligde klantenzone door te geven.
Twijfel je?
Haak dan in en bel zelf terug naar het gekende ENGIE-nummer.
Ontving je een e-mail waarbij je twijfels hebt of die echt van ENGIE komt?
Laat het ons weten
Phishing-berichten die nu lopende zijn
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?
Hoe te herkennen?