Overal jouw energie bij de hand. Altijd goed bezig!
Surf je vanop je desktop?
Scan de QR-code met je smartphone en volg de link naar de app store.
Weet precies hoeveel je verbruikt
Inzicht in je maand -en dagverbruik is er voor iedereen. Liever gerichter advies op maat? Dat kan ook!
Ken je verbruik in piek- en daluren, in zowel kWh, euro als CO2.
Zonnepanelen? Dan weet je ook hoeveel elektriciteit je injecteert*.
*enkel voor klanten met digitale meter
Geen verrassingen op je jaarafrekening
Het hele jaar door inzicht in je verwachte jaarafrekening en je kosten onder controle.
Automatische berekening op basis van je energietarief, huidige verbruik en inschatting van je toekomstige verbruik.
Proactief advies via een notificatie om je voorschot aan te passen zodra het te veel afwijkt van je verbruik.
Extra plus? Je factuur betalen doe je al in 1 klik!
Liever geen app? Volg je verbruik en je voorschot op met de Energy Monitor
Geef regelmatig je meterstanden in via de webtool in je klantenzone. Zo krijg je ook een goed zicht op je verbruik en ontvang je advies om je voorschot aan te passen.
Heb je een vraag over de Smart App?
Dat is heel eenvoudig: voer nieuwe manuele meterstanden in. We zullen je verbruik updaten en krijg je het recentste inzicht in je verbruik en kosten.
Heb je een digitale meter? Naast manuele meterstanden, kan je ook meer gedetailleerde gegevens in de app op een automatische manier krijgen:
1. Maandelijkse verbruiken: indien je distributienetbeheerder je maandelijkse verbruiken naar ons stuurt, zullen we het automatisch in de Smart App toevoegen. Beschikbaar voor sommige klanten, nog niet beschikbaar voor anderen… Dit hangt volledig van je distributienetbeheerder af en je kan het ook niet activeren (of deactiveren).
2. Dagelijkse update: voor het ogenblik enkel mogelijk bij de distributienetbeheerder Fluvius, andere distributienetbeheerders bieden het niet aan. Het gaat om informatieve kwartierwaarden: die worden enkel bezorgd door je distributienetbeheerder om je verbruik op te volgen, niet voor de facturatie van je energie. De verbruiksgegevens van een bepaalde dag worden door Fluvius met minimum één dag en maximum 3 dagen vertraging naar ENGIE gestuurd. Om die verbruiksgegevens in de app automatisch te krijgen, moet je je toestemming aan Fluvius geven.
3. Dagelijks verbruik: voor het ogenblik enkel mogelijk in Vlaanderen voor elektriciteit. Het gaat om officiële kwartierwaarden: die worden bezorgd door je distributienetbeheerder voor de facturatie van je energie (bijv. met een Dynamic contract of als je de productie van je zonnepanelen met anderen deelt). De verbruiksgegevens van een bepaalde dag worden door Fluvius met één dag vertraging naar ENGIE gestuurd. Die officiële kwartierwaarden voor de facturatie worden ook zichtbaar in de Smart App om je elektriciteitsverbruik op te volgen. Om die verbruiksgegevens in de app automatisch te krijgen, moet je ‘meetregime 3’ aan ENGIE aanvragen.
4. Smart Live: beschikbaar voor alle klanten met een digitale elektriciteitsmeter. Dankzij de betalende service Smart Live hoef je je geen zorgen meer over het opvolgen van je verbruik te maken: het gebeurt live. Geen manuele meterstanden meer en je moet niet meer wachten op je distributienetbeheerder: je krijgt onmiddellijk inzicht in je verbruik. Je kan eenvoudig Smart Live bestellen in de Smart App via de groene Smart Live-tegel op je thuisscherm.